به فروشگاه مایکو خوش آمدید

نحوه نگهداری از وسایل چوبی

نحوه نگهداری از وسایل چوبی

اگر به وسایل چوبی به موقع رسیدگی نکنید، بعد از مدتی شبیه به کندوی زنبور عسل می‌شوند.
وسایل چوبی را باید از شر چهار حشره خرابکار و مزاحم نجات داد. می‌گویند این حشرات مخصوص چوب که از خانواده سوسک‌ها می باشند، عمر یک ساله دارند، اما نوزاد آنها می‌تواند چندین سال لای چوب پنهان بماند و متأسفانه همان موجود خبیث تازه از تخم درآمده است که چوب را از بین می‌برد.
برای نگه داری از لوازم چوبی تان به روش های زیر عمل کنید:
حشره ماده که از جاهای کثیف و آلوده بسیار خوشش می‌آید، معمولاً در درزها یا محل وصل شدن چوب‌ها به همدیگر، تخم‌ می‌گذارند- جایی که همیشه پر ازگرد و خاک است.در ضمن این حشرات چوب‌هایی را ترجیح می‌دهند که بیشتر از پانزده سال از سنشان قبل باشد. به خصوص چوب‌هایی که با چسب حیوانی به همدیگر وصل شده باشند. پس قاب عکس، دراور، کمد و … احتیاج به مراقبت بیشتری دارند.

تمیز کردن تزئینات عاج روی چوب
تزئین‌های عاج روی چوب با مقدار بسیار کمی آب و یک شوینده ضعیف تمیز می‌شوند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، سر یک چوب کبریت کمی پنبه بپیچید و آن را در محلول آب و شوینده فرو ببرید و بعد با دقت و حوصله تمیز کاری عاج را آغاز کنید. بعد هم با تکه پنبه که در آب ساده فرو برده‌اید، آن را پاک کنید. آخر کار با یک تکه کوچک پارچه کتانی عاج را خشک کنید. اگر عاج یا استخوان در اثر گذشت زمان زرد و تیره شده است، با مخلوطی از گچ و پراکسید هیدروژن ضعیف خمیری درست کنید و با یک برس کوچک یا کاردک خمیر را روی قسمت‌های مورد نظر بمالید. بعد از پنج دقیقه آن را تمیز کنید. اگر آن‌طور که باید و شاید تمیز و خوشرنگ نشد، پراکسید‌هیدروژن کمی قوی‌تر به کار ببرید و یک دفعه دیگر همین کار را تکرارکنید و بعد با یک تکه پنبه مرطوب خمیر را روی عاج یا استخوان بردارید و آن را تمیز کنید.

چوب‌های روکش‌دار
چوب‌های روکش‌دار را هر چند وقت یک دفعه بررسی کنید تا اگر قسمتی از روکش از چوب جدا شده است با چسب‌های تیوبی مناسب چسبانده شود و بیست و چهار ساعت یک جسم سنگین روی آن بگذارید تا روکش خوب به چوب بچسبد.

سم پاشی
بهار و اوائل تابستان وقتی است که باید گوش به زنگ بود، چون همان‌وقت‌هاست که این حشرات موذی تخم‌ریزی می‌کنند. مهم‌ترین کاری که می‌شود کرد تمیز نگهداشتن وسایل چوبی است.
اگر مقدار حشره بسیار باشد و مبارزه جدی‌تری بخواهد، باید به نیروی کمکی متوسل شد.
نیروی کمکی همان کارشناسی سمپاشی است که از عهده تار و مار کردن حشره‌ها به خوبی برمی‌آید و تا مدتی نسل آنها را منقرض می‌کند و خیال‌تان راحت می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات


دسته بندی مقالات


برچسب‌ها


اطلاعات تماس


  • اهواز، کیان آباد ، خیابان 28 شرقی ، پلاک 12
  • 090356456786
  • info@myco.net